♦ پیام رهبری به پوتین چه بود ؟

 

به گزارش سلام نیوز دکتر قالیباف تاکید کرد که مهم‌ترین ویژگی  سفر  اخیرش به روسیه ،تقدیم پیام مقام معظم رهبری به رئیس جمهور این کشور بود.

وی در همین راستا گفت: تاکید رهبری بر هماهنگی‌ها و توافقات راهبردی درازمدت با روسیه بود، البته پیام رهبری ابعاد دیگری درباره مسائل اقتصادی، سیاسی، چگونگی توافقات، آینده ارتباطات و سیاستگذاری‌های بین ایران و روسیه داشت.

قالیباف در ادامه افزود: بررسی دقیق نشست‌های کمیسیون‌های عالی مشترک ایران و روسیه با مسئولیت رئیس پارلمان‌های دو کشور یکی دیگر از محور‌های مذاکرات بود که در این نشست درباره سرمایه گذاری ها، نیروگاه‌ها به ویژه نیروگاه سیریک که با بیش از هزار مگاوات آماده اجرا است مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین ملاقات‌هایی را با تجار روسی و ایرانی برای بررسی چالش‌ها و مشکلات مبادلات اقتصادی داشتیم.

وی افزود: با وجود همه‌گیری کرونا صادرات ایران به روسیه ۴۰ درصد افزایش داشته و قرار است یک هاب مالی- تجاری و مرکز لجستیکی برای پیگیری امور گمرکی و قراردادی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا شده است، گفت: این اتحادیه کشور‌های منطقه را به یکدیگر متصل کرده و یک منطقه آزاد تجاری را راه اندازی کرده است، ایران گفتگو‌ها درباره عضویت دائم خود در این اتحادیه را آغاز کرده و دو هفته دیگر مقدمات دائمی شدن عضویت ما انجام خواهد شد.

گفتنی است رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه امروز (چهار‌شنبه 21 بهمن) پس از سفری سه روزه که با هدف دیدار و گفت‌وگو با همتایان خود در دوما و سنا، مقامات اقتصادی، تجاری، سیاسی و امنیتی این کشور انجام شده بود، وارد تهران شد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هشت − = 4