بازداشت و گروگانگیری از مهاجران یمنی توسط ائتلاف سعودی !/ درخواست‌یمن‌از‌سازمان‌ملل‌ونهادهای‌حقوق بشری‌برای‌مقابله

مهاجران یمنی/ عکس آرشیوی است/ ائتلاف سعودی اجازه عکسبرداری از مهاجران بازداشت شده در بندر الوادیه را نداده است

♦ به گزاش سلام نیوز مرجع عمومی تنظیم امور حمل و نقل زمینی یمن، رژیم سعودی را مسئول عواقب انسانی ناشی از ادامه بازداشت هزاران مهاجر یمنی در بندر الوادیه برای بیش از بیست روز دانست.

10:58:47

در بیانیه ای که صادر شد این مقام به رنج «مهاجران یمنی» برای رفتن به سرزمین مادری و دیدار با خانواده هایشان اشاره کرد که در نتیجه جلوگیری مقامات سعودی از 24 مارس 2021 میلادی تا کنون ، از ورود آنها به سرزمین های یمن از طریق بندر زمینی اجتناب شده است.

در این بیانیه اشاره شده است که یمنی های محبوس در بندر الوادیه ، در پرتو بی تفاوتی رژیم سعودی ، به ویژه در ماه رمضان ، در شرایط ناگوار زندگی می کنند.

این بیانیه اشاره کرد: در میان افراد گرفتار حدود هزار و 500 مهاجر به همراه خانواده های خود و بازداشت نزدیک به دو هزار اتومبیل در بندر الوادیه وجود دارند که به دلیل نفرت رژیم سعودی از مردم یمن بازداشت شده اند.

بیانیه تأیید کرد: هنگامی که تعدادی از مهاجران خارج از کشور در 5 آوریل 2021 برای محکوم کردن اقدامات خودسرانه سعودی اعتراض کردند در معرض سواستفاده و ضرب و شتم با باتوم و چوب برق توسط نیروهای کنترل شورش سعودی قرار گرفتند که خلاف موازین جنگ و حقوق بشر است.

مرجع عمومی تنظیم امور حمل و نقل زمینی از سازمان ملل ، سازمان های بشردوستانه و حقوق بشر ، هماهنگی امور بشردوستانه و سازمان بین المللی مهاجرت خواستار اعمال فشار بر رژیم سعودی برای جلوگیری از رنج افراد گرفتار در این سرزمین شدند.

•بیشتر بخوانید:گزارش نهایی کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین / هشدارنسبت‌به‌وضعیت«ظلم‌و‌ اِخراج‌اجباری»مردم‌فلسطین

•بیشتر بخوانید:افزایش‌سرکوب‌انسانی‌درفلسطین‌ و‌ سکوت‌سردِجامعه‌جهانی / تشدیدفشار‌با‌چه‌هدفی؟

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه − 8 =