اتحادیه‌اروپا”چین”را به نقض‌حقوق‌بشر و نسل‌کشی متهم‌کرد/چین نپذیرفت

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از France24 اتحادیه اروپا به همراه انگلیس، کانادا و آمریکا ، کشور چین را به دلیل سوءاستفاده ،نسل کشی و نقض حقوق بشر در “سین کیانگ” متهم و تحریم کردند.

ایالات متحده ، اتحادیه اروپا ، انگلیس و کانادا روز دوشنبه چهار مقام چینی از جمله یک مدیر ارشد امنیتی را به دلیل نقض حقوق بشر در “سین کیانگ” تحریم کردند و اذعان داشتند پکن با تشدید تنش های دیپلماتیک ، در لیست سیاه قرار گرفت.

سران آمریکا،انگلستان ، کانادا و اتحادیه اروپا در ایستگاه خبری، پس از اتهامات ضد حقوق بشری علیه چین

این اقدام هماهنگ غرب علیه پکن در زمان جو بایدن ، رئیس جمهور جدید ایالات متحده است.

اتحادیه اروپا پیشتر ادعا کرد که برخلاف ایالات متحده بر این محور خواهد بود که از رویارویی با پکن جلوگیری کند ، اما تصمیم برای اعمال اولین تحریم های قابل توجه -از زمان تحریم تسلیحاتی اتحادیه اروپا در 1989 تاکنون- فضا را ملتهب کرده است.

اتحادیه اروپا می گوید در تلاش است تا پکن را در مورد بازداشتهای گسترده “اویغورهای مسلمان در شمال غربی چین” بازخواست کند؛ جایی که گفته می شود چین در حال نسل کشی است و باید پاسخگو باشد.

اتحادیه اروپا گفت چین مسئول “نقض جدی حقوق بشر” است. بازداشت های خودسرانه ، رفتار تحقیرآمیز علیه اویغورها و مردم دیگر اقلیت های قومی مسلمان ، و همچنین نقض سیستماتیک آزادی مذهب و عقاید آنها از جمله اتهامات مطرح شده علیه چین است.

مقامات چین این اتهامات و نقض حقوق انسانی گروه مذکور را رد می کند.

اتحادیه اروپا از مجازات”چن کوانگو” مقام ارشد در سین کیانگ ، که در لیست سیاه ایالات متحده قرار دارد ، اجتناب کرد و گفت خواهان یک رویکرد نرم تر است.

چین هرگونه نقض حقوق بشر در سین کیانگ را انکار کرده و در پاسخ گفته است که در راستای مبارزه با افراط گرایی عمل کرده است.

پکن بلافاصله پس از این اقدام اتحادیه اروپا، مقابله به مثل کرد و گفت که تصمیم به تحریم 10 فرد اتحادیه اروپا ، از جمله قانونگذاران اروپایی گرفته است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 − چهار =