برای آجیل خورها/اثرات شگفت انگیز آجیل روی سلامت بدن و مغز

♦به گزارش سلام نیوز از دیر باز شنیده ایم عقل سالم در بدن سالم؛ این ضرب المثل ساده اما کاملا علمی است. مصرف مواد مغذی مناسب علاوه بر سلامت جسم بر سلامت مغز هم اثرگذار  است، زیرا اغلب اوقات حفظ یک رژیم غذایی سالم برای داشتن اعتماد به نفس ، احساس بهتر جسمی و روحی و ذهنی و نیز آنالیز مغزی یا همان تفکر در زندگی روزمره مفید است.شاید برخی از قیمت بالای آجیل گلایه کنند اما خوب است بدانید آجیل مورد نیاز بدن برای شما خرج چندانی در بر ندارد . مصرف روزانه بین 10 تا 20 عدد مغز اثرات مطلوب خود را بر بدن و مغز می گذارد و مصرف بیشتر آجیل قدرت اثرگذاری آن را افزون نمی کند.

اغلب متخصصان تغذیه بر این باورند که آجیل‌ بهترین مکمل غذایی است که می‌توانید برای مراقبت پوست و مو و سلامتی خود استفاده کنید. آجیل‌ها در واقع فواید مختلفی دارند که می‌توانند به شما در حفظ پوست و مو و سلامت کمک کنند. برای کمک به شما در کشف مزایای مختلفی که می‌توانید از خوردن آجیل بیشتر به دست آورید، لیستی از ۸ مزیت شگفت‌انگیز آجیل برای پوست و مو ایجاد کرده‌ایم.

۱- پسته و پوست

پسته با وارد کردن آنتی اکسیدان‌ها به سیستم بدن می‌تواند به کاهش آکنه کمک کند که متعاقباً بر قند خون نیز تأثیر می‌گذارد. قند خون به چرخه آندروژن کمک می‌کند تا از طریق سیستم بدن عبور کند و احتمال ابتلا به آکنه را کاهش می‌دهد. فواید پسته یکی از خواص آجیل برای پوست است که باعث کاهش آکنه و در نهایت از بین رفتن آن می‌شود.

پسته همچنین اثر بالایی روی امواج گامای مغزی دارد .اگر پسته میل کنید به بهبود عملکرد مغز، یادگیری و درک خود بسیار کمک نموده اید.پسته بهترین نوع اجیل برای حفظ سیستم ایمنی بدن است زیرا اسیدآمینه ای دارد که عملکرد سیستم دفاعی بدن را تحریک می کند. پسته سرشار از کلسیم،فسفر و مس است. پسته همچنین منبعی غنی از آهن، پتاسیم و ویتامین E است

۲- فندق و مبارزه با پیری

بسیاری از افراد از لوسیون‌ها و محصولات پوستی استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که صورت آن‌ها با چروک از بین نمی‌رود. فندق بخش‌های زیادی از ویتامین‌های E، A، C را به بدن شما وارد می‌کند، همه این ویتامین‌ها به کاهش چین و چروک پوست کمک می‌کند.

ویتامین E موجود در فندق، می تواند به ترمیم نسبی بافت اسکارهای پوستی کمک کند. علاوه بر این، این روغن می تواند نقش موثری در اصلاح پوست های چرب داشته باشد، چون مانند نوعی قابض ملایم عمل می کند و درنتیجه هم منفذهای پوستی را در شرایط مناسبی قرار می دهد و هم غدد چربی پوست را تنظیم می کند.

مصرف آجیل و مغزهای مختلف چه تاثیراتی روی بدن ما می گذراد؟این دانه های روغنی در زیبایی پوست شما تاثیرات بسزایی می توانند بگذارند و موجب شادابی و نشاط بیشتر پوستتان می شوند بهتر است به عنوان میان وعده از آن ها استفاده کنید

یکی دیگر از مزایای فندق این است که دارای فلاوانوئیدهای است که با استفاده از این ماده و آنتی اکسیدان موجود در آن به طور هم زمان، بدن می‌تواند راهی برای سلول‌های جدید ایجاد کند و ظاهری جوان‌تر به پوست شما ببخشد.

۳- اثرات فوق العاده بادام

بادام دارای مقدار زیادی ویتامین E است که برای بدن بسیار مهم هست. ویتامین E باعث جریان پیدا کردن رگ‌های خونی می‌شود و باعث از بین رفتن لکه‌های تیره و آکنه می‌شود. با دانستن خواص آجیل برای پوست می‌توانید به سلامت آن دست یابید.

4 گردو کاهنده التهاب

آیا می دانید گردو می‌تواند به مفاصل کمک کند؟ گردو دارای اسیدهای چرب امگا ۳ است که در کاهش التهاب بدن کمک می‌کند. اگر شما گیاهخوار هستید و نمی‌توانید ماهی بخورید کافی است گردو مصرف کنید، زیرا تمام خواصی که در ماهی وجود دارد در گردو نیز یافت می‌شود.

گردو همانطور که شکلش نشان می دهد مفیدترین آجیل برای مغز انسان است. گردو حاوی مقادیر زیادی امگا3 است که باعث می شود از مغز محافظت شود و عملکرد آن بهبود یافته و از افت آن جلوگیری شود. لازم به ذکر است که میزان افزایش فشارخون در مقابل استرس در افرادی که گردو مصرف می کنند بسیار پایین است.تمام مغزها شامل آنتی اکسیدان های سودمند هستند که گردو در این میان بالاترین مقدار را داراست.

۵- آجیل منبع عالی برای پوست و مو و سلامت مغز

آجیل حاوی سلنیوم است که بخش اصلی حفظ سلامتی موهای شما را تأمین می‌کند. با خوردن مرتب آن‌ها، می‌توانید موهای خود را قوی‌تر کنید و از ریزش آن در آینده جلوگیری کنید. آجیل‌ها مانع بروز آکنه پوست و از سوی دیگر باعث رشد سلولهای مغزی می‌شود. به طور حتم خواص آجیل برای پوست برای همگان مشخص است، به همین دلیل مصرف آن به همه سفارش شده است.

۶- فیبر در آجیل

بادام همچنین به دلیل داشتن فیبر زیادی که دارد باعث می‌شود دستگاه گوارش شما به درستی کار کند. این بدان معناست که نه تنها قادر خواهید بود غذاها را سریعتر هضم کنید بلکه بدن شما قادر به جذب سریعتر مواد مغذی خواهد بود و به بدن شما اجازه می‌دهد تا در فرایندهای مختلف خود بماند.

بادام و همچنین فندق منبع ویتامین E هستند که باعث می شود ذهن انسان کمتر دچار مشکل بشود و توان ذهنی کاهش نیابد. افراد پیری که این مواد را مصرف می کنند می توانند بخشی از توانایی های ذهنی خود را بازگردانند. پس بهتر است در رژیم غذایی خود ازین مواد استفاده کنید. به یاد داشته باشید یک چهار پیمانه بادام یا فندق برای تامین نیمی از نیاز روزانه بدنتان کافی است.

۷- سطح کلسترولت بالاست؟

به عنوان یکی از مهمترین گزینه‌هایی که می‌توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید بادام است، زیرا تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که بادام تأثیر مثبتی بر سلامت بدن دارد و به کاهش کلسترول بد (LDL) کمک می‌کند. با کاهش LDL، سلامت قلب و عروق خود را بهبود ببخشیده و به قلب خود اجازه دهید با سرعت عادی خون را پمپاژ کند.باکتری‌ها برای عملکرد مؤثر بدن ضروری هستند. بسیاری از فرایندهایی که بدن را قادر به محافظت خود در برابر بیماری‌ها می‌کند، در واقع توسط انواع باکتری‌های خوب انجام می‌شود که می‌تواند به روده قدرت دهد. بادام با کمک به رشد آن‌ها، به باکتری‌های مفید موجود در روده شما کمک می‌کند و باعث رشد لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتری ها می‌شود. بادام با حمایت از رشد باکتری‌های خوب، می‌تواند به روده شما کمک کند تا بتواند ذرات منفی را فیلتر کرده و بدن را از جذب بیماری‌های مضر جلوگیری کند.

انواع مغز ها برای درخشش پوست

مصرف هر کدام از مغز های آجیل به طور منظم پوست را مرطوب می کنند. آجیل ها دارای املاح و ویتامین های بسیار فراوانی هستند. آجیل ها جلوه ای طبیعی برای پوست و چهره صورت ایجاد می کنند. مغز ها می توانند از مشکلات پوستی جلوگیری کنند. مغز ها شامل موراد زیر می باشند:

  • مغز گردو

  • مغز فندق

  • مغز بادام

  • مغز پسته

  • مغز بادام هندی

  • مغز تخمه آفتاب گردان

  • آجیل برزیلی

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ هفت = 15