جك سالیوان با طرف های قطری و اسرائیلی درباره درگیری های فلسطین اشغالی صحبت کرد

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از پایگاه خبری آمریکایی هیل،  «جك سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریكا طی یك تماس تلفنی با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر بر لزوم توقف درگیری ها در فلسطین اشغالی تاکید کرد. وی در این تماس اشاره ای به نقش اولیه رژیم صهیونیستی در آغاز درگیری ها نداشت.

در بیانیه صادره از کاخ سفید آمده است که “دو طرف درمورد توسعه اوضاع منطقه خاورمیانه و درگیری های اخیر در اورشلیم ، کرانه باختری و نوار غزه گفتگو کردند”.

بیانیه نخست انگشت اتهام خود را به روی نیروهای مقاومت گرفته و اشاره می کند: سالیوان به خانواده آل ثانی تأكید كرده است كه موشكهای شلیك شده از نوار غزه به سمت اسرائیل باید بلافاصله متوقف شوند.

بیانیه ادامه داد: دو طرف همچنین بر فراخوانی طرفین درگیری به لزوم ایجاد آرامش و همکاری نزدیک برای ایجاد صلح در منطقه تأکید کردند.

کاخ سفید اعلام كرد: سالیوان با بن شبات ، همتای اسرائیی ،تماس تلفنی برقرار كرده و طی آن نگرانی خود را در مورد درگیری هایی كه در بیت المقدس در حال وقوع است و همچنین آوارگی ساكنان شیخ جراح از خانه هایشان ابراز داشت.دو طرف بر ضرورت آرامش بین همه طرف های ذیربط و تلاش برای جلوگیری از تشدید تنش ها تأکید کردند.

بیانیه وی توضیح داد: سالیوان به همتای اسرائیلی خود اطمینان داد كه ایالات متحده بر لزوم دستیابی به صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه تأكید می كند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه − 8 =