سال آینده و حرکت جهان به سوی مقابله علمی با بیماریها و صلح زیست محیطی

جهان وعده تغییر در سال آینده از بیماریها و مسائل زیست محیطی را باگسترش علم و فناوری به ارمغان می آورد.

گزارش: علی صمدی

این به عنوان یکی از داغ ترین ها مباحث در 170 سال گذشته مطرح شده است که ایا میتوان در قرن آتی با گسترش علم به شناخت و درمان بیماریها و ایمنی محیطی حرکت کرد و نقش گسترش علوم در ایجاد این تغییرات تا چه اندازه است ؟ 

در برخی از کشورها در سالهای گذشته شرایط خشکسالی و در برخی دیگر عدم بهره گیری از مواهب طبیعی مانند باران و ذخایر آب زیر زمینی منجر به خشکسالی در یک نقطه و سیل در نقطه دیگر شده است و با گسترش تکنیکهای مدیریتی و نیز دانش جغرافیایی میتوان بسیاری از این بحرانهایی که انسان خود برای خود ساخته است را بهبود بخشید .

در سال گذشته بسیاری شهرهای یونان ،سواحل رودخانه ها در آلمان و مناطق دیگر توانستند با دانش جغرافیایی بر اعتدال محیطی با نتایج بهتر عمل کنند. 

همچنین امسال در جهان سالی بود که پیشرفت‌های اقلیمی، چه از نظر فنی و چه سیاسی، رخ داد. انرژی باد و باتری‌ها مفیدتر در دسترس بشر قرار گرفتند. بر اساس گزارش بلومبرگ NEF، نسبت خودروهای سواری الکتریکی جدید فروخته شده در سراسر جهان اکنون به 10 درصد از کل رسیده است. در همین حال، در ایسلند، بزرگترین مجتمعی که تا به حال برای حذف دی اکسید کربن از هوا ساخته شده بود، زنده شد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 6 = سی شش