ساکنان کره زمین میتوانند یک موقعیت نجومی فوق العاده را تجربه کند

مرکز Planetarium در مسکو اعلام کرد که ساکنان زمین به زودی با یک پدیده استثنایی و متمایز نجومی روبه‌رو خواهند شد.

گزارش: علی صمدی

به گزارش سلام نیوز در بیانیه ای که این مرکز منتشر کرد، آمده است: «روز جمعه، 5 نوامبر 2021، ساعت 3:00 به وقت مسکو، سیاره اورانوس رو به خورشید خواهد بود و زمین بین آنها قرار خواهد گرفت و این بهترین زمان برای رصد این سیاره است. سیاره از زمین از طریق یک تلسکوپ.تا زمین در سال جاری، فاصله بین آنها حدود 2.8 میلیارد کیلومتر خواهد بود.

این بیانیه نشان می دهد که اورانوس هر ساله در آسمان برای ساکنان مناطق شمالی زمین ظاهر می شود و بهترین زمان برای رصد این سیاره بین پاییز تا پایان زمستان است.
ساکنان کره زمین شاهد یک پدیده نجومی استثنایی هستند

مرکز Planetarium در مسکو اعلام کرد که ساکنان زمین به زودی با یک پدیده استثنایی و متمایز نجومی روبرو خواهند شد.

در بیانیه ای که این مرکز منتشر کرد، آمده است: «روز جمعه، 5 نوامبر 2021، ساعت 3:00 به وقت مسکو، سیاره اورانوس رو به خورشید خواهد بود و زمین بین آنها قرار خواهد گرفت و این بهترین زمان برای رصد این سیاره است. فاصله سیاره از زمین از طریق یک تلسکوپ،حدود 2.8 میلیارد کیلومتر خواهد بود.

این بیانیه نشان می دهد که اورانوس هر ساله در آسمان برای ساکنان مناطق شمالی زمین ظاهر می شود و بهترین زمان برای رصد این سیاره بین پاییز تا پایان زمستان است.

کارشناسان مرکز Planetarium معتقدند که بهترین زمان برای رصد سیارات منظومه شمسی زمانی است که سیاره در موقعیت کنار خورشید قرار گیرد، در این زمان در نزدیکترین نقطه خود به زمین قرار دارد و زمین در یک خط بین آن و خورشید، و در آن زمان دیسک کاملا روشن آن برای نظارت بر دستگاه ها از زمین ظاهر می شود.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


چهار × = 28