صلح و آرامش درونی و مراحل دستیابی به آن

صلح و آرامش درونی و مراحل دستیابی به آن

آیا زندگی تان پر از استرس است؟ 

گزارش: آیات زین الدین

همانطور که جامعه ی ما پیچیده تر می‌شود، پیدا کردن آرامش واقعی درونی مثل تلاش برای پیدا کردن یک آبادی در دل یک صحرای خشک و بی آب و علف است.  بنابر این من فکر میکنم به اشتراک گذاشتن برخی روشهایی که می‌تواند تجربه بیشتری از داشتن آرامش درونی و دورشدن از روتین‌ را به ما ببخشد، میتواند مفید باشد.

آنچه را که هست بپذیر

چیزی را که ما نمیتوانیم تغییر بدهیم ، چیزی را که نمیتوانیم رویش نفوذ و تاثیری داشته باشیم، لازم نیست ما را مشغول کند. من خیلی از آدمها را دیدم که روی چیزی که هیچ کنترلی نمی‌توانند داشته باشند خیلی تمرکز میکنند. نکته اینجاست که چرا باید بخاطر چیزی نگران باشیم که تمام موارد نگران کننده ی دنیا هم نمیتوانند تغییرش دهند؟  چرا بیش از حد اهمیت بدهیم به اینکه دیگران در مورد ما چه فکری می‌کنند.

ذهنت را آرام کن

مراقبه یک راه عالی برای آرام کردن ذهن است. مراقبه به مدت فقط ۱۰ دقیقه در روز میتواند تاثیر فوق العاده ای در تمام زمینه‌های زندگی داشته باشد. مراقبه میتواند به شما کمک کند که آرامش درونی تان را بازیابید. ساده ترین راه برای اینکار این است که راحت و آسوده در جایی بنشینید ، چشمانتان را ببندید و ذهنتان را از فکرهایی که توی سرتان هست پاک کنید. شما از اینکه فقط همین  ۱۰ دقیقه آرام سازی ذهن ، میتواند همه چیز را در اطرافتان تغییر دهد، متعجب خواهید شد!

زمانی را در طبیعت بگذران

ما اغلب اوقات خودمان را در ساختمان‌ها محدود می‌کنیم، چه در محل کار، چه در خانه و فراموش کرده ایم که از کجا آمده ایم! برای ما در طبیعت بودن طبیعی است و بخاطر همین است که وقتی در پارک قدم می‌زنید یا در راهی میان جنگل دوچرخه سواری می‌کنید یا به تماشای امواج در ساحل می‌ایستید اینقدر احساس خوبی به شما دست می‌دهد. مشاهده ی طبیعت، روح ما را تغذیه میکند. ما با ریتم و آهنگ فصل‌ها و ارتعاش مادر زمین، هم آهنگ هستیم .

قدرت لبخند زدن را یاد بگیر

ما هر وقت میخندیم یا لبخند می‌زنیم چیزی در سطح شیمیایی بدنمان اتفاق میفتد و باعث احساس بهتر و همچنین باعث جلوگیری از ورود استرس و انرژی‌ منفی به روح و روان خود می‌شویم. یوگای خنده یکی از درخشان ترین ابزاری است که میتوانید برای این منظور استفاده کنید. حتی یک لبخند ساده هم میتواند خیلی موثر باشد. شما خیلی سریع متوجه می‌شوید که وقتی لبخند می‌زنید و روی گشاده ای دارید، صلح و آرامش خیلی راحت تر راهش را به سوی شما پیدا میکند.

تصویر بزرگ را ببین

ما بعضی اوقات آنقدر در مشکلات خودمان غرق می‌شویم که حتی نمی‌توانیم چوبِ روی تنه ی درختان را ببینیم! بهتره که مرتب به خودمان یادآوری کنیم که چقدر دنیا بزرگ و با شکوه است. زمانی را صرف کنید و در مورد کشورهای دیگر، فرهنگ و مذاهب شان مطالعه کنید. 

 

از دیگران مراقبت کن

آرامش درونی به سختی پیدا می‌شود وقتی فقط به فکر خودتان باشید و تنها برای نیازها و خواسته‌های خودتان نگران باشید. وقتی شما شروع میکنید به اهمیت دادن به دیگران و به فکر مراقبت از آنها هستید معجزات پدیدار می‌شوند. به هرحال مهربان بودن و همدل بودن با دیگران را انتخاب کنید. همدل بودن باعث میشود که شخص بتواند خودش را جای فرد دیگری بگذارد . همدلی با خودش صبر و بخشندگی به همراه می‌آورد. یک عمل تصادفی از روی مهربانی و حسن نیت، به آرامش درونی اجازه میدهد که به راحتی راه خودش را به سوی شما پیدا کند.

امید و خوش بینی را در آغوش بکش

امید همان چیزی است که زندگی شما را روشن می‌سازد. با امید، شما همیشه راهی به سوی آرامش درونی دارید. هر زمان که ما درگیر استرس‌ها هستیم و در زندگی غرق شدا ایم، امید را فراموش می‌کنیم. ما فراموش می‌کنیم که خورشید همیشه بعد از یک روز بارانی، زیباتر میدرخشد. و باید بدانیم که همیشه توی جاده، دست اندازهایی هم وجود دارند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش − = 2